Uinti Popula Tampereella - Riialiina Kiljala kauhoi kultaa naisten 50vu-finaalissa kovassa seurassa
UintiJulkaistu: 06.05.2024 09.05

Tampereen Kalevan uintikeskuksessa riitti toukokuun ensimmäisenä viikonloppuna vipinää, kun paikalliset uintiseurat TaTU Tampere ja Uinti Tampere järjestivät vuosittaiset avoimet mestaruusuinnit 2024. Kovatasoiseen kilpailutapahtumaan oli ilmoittautunut liki 700 uimaria, 47 uimaseuraa ja viikonloppuna nähtiin jopa 2400 starttia. Uinti Populaa edustivat Tampereella Riialiina Kiljala, Torsti Saarela ja Mona Sarja.

Jännittävän kisaviikonlopun kohokohdat olivat Monan aikaparannukset kautta linjan sekä hieno 400vu IKM-rajan alitus,Torstin 5. sija miesten 200pu oman ennätyksen tuntumaan ja miesten 100pu NSM/GP-rajan alitus sekä Riialiinan neljä finaalipaikkaa, joista T16 100vu hopea. Ehdottomasti kovimman paukun Riialiina tarjoili kuitenkin Tampereen illassa kauhomalla sprinttiuinnin ykköslajissa, naisten kovatasoisessa 50vu-finaalissa, kultaan jättäen taakseen kotimaamme nopeimpia naisia. Timanttinen suoritus siivitti uimarimme aivan NEM A-rajan tuntumaan, pienimmällä mahdollisella erolla. Valmentaja Jani Ojakippola oli ylpeä suojatistaan: “ Saavutus oli todella kova. Tänään Riialiina 16v ei ollut voitettavissa. Käsittämättömän hieno suoritus!” Riialiina palkittiin myös kisojen kovimmista AQUA-pisteistä (716) sarjassa tytöt 16.

Upeaa tekemistä ja jännitysnäytelmä kohdillaan niin paikan päällä kuin kotikatsomoissa. 🔥 Kiitos Tampere hienoista kisoista!